Realizarea de studii de piata si pe produse

 

 

În baza prevederilor OUG nr. 120/2008, a Hotărârii 296/2007 şi a Ordinului 484/2015, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat cofinanţează studii de piaţa si pe produse, inclusiv pentru obiective complexe, pe baze concurenţiale, in conformitate cu legislaţia în vigoare, cu suportarea a 50% din cheltuielile aferente. Diferenţa de 50% se suportă de asociaţiile interesate.

Patronatele de ramura sau asociaţiile profesionale interesate prezinta la MMACA propunerea de realizare a studiului, elementele de sustinere privind necesitatea realizarii studiului si continutul tematicii studiului, in conformitate cu "Ghidul privind realizarea de studii de piata si pe produse, cu finanţare parţială (50%) de la bugetul de stat"

 

Relaţii suplimentare :

Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat

Directia Dezvoltare Export

Tel: 4010545 ; 4010546

Fax: 4010598 ; 3150961

Email: dips@dce.gov.ro 

 

G  H  I  D

privind realizarea de studii de piata si pe produse

cu finantare in cota de pana 50% din cheltuielile aferente

 

I. Obligatiile partilor

 

a)           Patronatul de ramura/asociatia profesionala

 

-                      prezinta la MMACA propunerea de realizare a studiului, elementele de sustinere privind necesitatea realizarii studiului si continutul tematicii studiului;

-                      prezinta la MMACA lista operatorilor economici beneficiari ai studiului si declaratiile pe proprie raspundere a acestora referitor la indeplinirea conditiilor prevazute la art. nr. 7 din anexa 3 la Ordinul nr. 1609/27.03.2007, precum si declaratia prevazuta in anexa 4 la Ordin ;

-                      convine si semneaza cu  MMACA Protocolul de cofinantare a studiului;

-                      elaboreaza, in colaborare cu MMACA, caietul de sarcini pentru selectarea prestatorului de servicii ;

-                      participa la lucrarile Comisiei de selectie a prestatorului de servicii;

-                      semneaza in calitate de beneficiar, alaturi de MMACA, contractul de servicii pentru realizarea studiului;

-                      receptioneaza cantitativ si calitativ studiul de piata si incheie procesul verbal de receptie si acceptare a studiului, cu prestatorul de servicii;

-                      achita prestatorului de servicii, prin ordin de plata, 50% din valoarea studiului.

 

b)           Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat

 

-                      selecteaza tematicile primite de la patronate/asociatii profesionale ;

-                      verifica indeplinirea conditiilor prevazute la anexa nr. 3 la Ordinul nr. 1609/27.03.2007, precum si respectarea prevederilor privind ajutorul « de monimis » ;

-                      semneaza alaturi de  Patronat, Protocolul de cofinantare;

-                      organizeaza concursul de oferta pentru selectarea prestatorului de servicii, in conformitate cu metodologia aprobata prin Ordin al ministrului economiei si comertului

-                      semneaza impreuna cu beneficiarul (Patronat), contractul de servicii cu prestatorul de servicii;

-                      efectueaza plata cotei de 50% din valoarea studiului,in conformitate cu prevederile contractului de servicii.

 

II. Elemente de sustinere privind necesitatea realizarii studiului de piata sau de produs

 

a)       date generale privind patronatul/ asociatia profesionala : denumire, sediu, actul de constituire, numar la Registrul Comertului,cod fiscal,cont bancar, reprezentant legal, obiect de activitate ;

b)       beneficiarii studiului de piata ;

c)       export realizat, total din care pe tara tinta;

d)       obiectivele care sunt urmarite prin realizarea studiului: valorificarea potentialului de export si a capacitatii de absorbtie a pietei tinta;obtinerea de informatii statistice privind evolutia pietei produsului; prognoze;conditii de acces al produselor românesti  pe piata tinta;identificarea dificultatilor si obstacolelor la exportul produselor românesti pe piata;propuneri de crestere si diversificare a exportului pe piata;elemente de adaptare a productiei etc.

e)       elemente la care trebuie sa raspunda studiul (structura/continut) ;

f)         elemente ale ofertei tehnice (numar de exemplare, tehnoredactare etc.);

 

 

III. METODOLOGIA  de organizare a concursului de oferta pentru realizarea de studii de piata si pe produse, cu finantare partiala din fonduri bugetare

 

1.        Initierea procedurii de organizare a concursului de oferte se  face dupa incheierea protocolului de cofinantare (Anexa A1) intre Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat si beneficiarul studiului.

2.        Organizarea concursului de oferte  cuprinde urmatoarele etape:

 

a)   transmiterea invitatiilor de participare (Anexa A2) la minimum 5 agenti economici specializati in domeniu, precum si mediatizarea actiunii prin publicarea in: "Jurnalul Afacerilor", site-ul www.dce.gov.ro si prin afisare la sediul MMACA;

 

b)   caietul de sarcini (Anexa A3 ; A3.1 ; A.3.2) si contractul de servicii (Anexa A4) vor fi preluate de la sediul MMACA-Directia Dezvoltare Export, din str. Ion Campineanu nr. 16, de catre agentii economici interesati de participarea la concursul de oferte;

 

c)   ofertele se  depun in plic inchis la Registratura MMACA, adresat Directiei Dezvoltare Export, cu mentionarea  numelui si adresei ofertantului precum si a temei concursului.

 

d)  ofertele primite se deschid de catre Comisia de selectie si evaluare a ofertelor la data si ora stabilite in invitatia de participare la concurs, operatiune la care pot fi prezenti si reprezentantii ofertantilor;

 

e)   evaluarea ofertelor si stabilirea ofertei câstigatoare se  face in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data deschiderii acestora. Stabilirea ofertei câstigatoare se face pe baza criteriului "pretul cel mai scazut", in conditiile existentei a minimum doua oferte care indeplinesc conditiile din caietul de sarcini.

 

f)  rezultatele privind selectia ofertelor se comunica ofertantilor in termen de 24 ore de la data hotararii Comisiei de selectie si evaluare a ofertelor.

 

3      (1)  Contractul de servicii se incheie cu firma câstigatoare in termen de maximum  10 zile lucratoare de la data comunicarii rezultatului concursului de oferte.

      (2)  In cazul in care firma câstigatoare nu incheie contractul de servicii in termenul precizat la alin.(1), Comisia de selectie a ofertelor poate solicita firmei clasata pe locul doi sa incheie contractul sau sa organizeze un nou concurs de oferte.

 

Top

 

 

Anexa A 1   

 

P R O T O C O L

de cofinantare privind realizarea de studii de piata si pe produse, pe baze concurentiale, cu finantare de la bugetul de stat in proportie de 50% din valoarea studiului

 

            In conformitate cu prevederile art. 13, lit.c) din anexa la Hotarârea de Guvern nr. 296/2007 :

 

-                                  Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, cu sediul in Bucuresti, Calea Victoriei, nr. 152 sector 1, cod fiscal  nr ……..cont nr. …..deschis la Directia de Trezorerie a Municipiului Bucuresti, reprezentat prin ......................................., in calitate de ordonator de credite

 

      si 

 

3                                           Patronatul/Asociatia profesionala ………cu sediul in Bucuresti, str……………nr…., sector, ……, cod fiscal……….., cont nr. ……..deschis la ………..reprezentat prin presedintele ……………..………….in calitate de beneficiar,

 

convin, prin prezentul Protocol,  cofinantarea  studiului de piata …………………

 

Art.1. - Cofinantarea studiului se asigura de catre beneficiar in proportie de 50%, iar diferenta de 50% de catre ordonatorul de credite, din fonduri de la bugetul de stat.

 

Art.2.- Organizarea concursului de oferte pentru selectarea prestatorului de servicii care va realiza studiul se face in conformitate cu metodologia aprobata de catre ordonatorul de credite, in baza caietului de sarcini elaborat de catre beneficiar si ordonatorul de credite.

 

Art.3. - Contractul de servicii se incheie de catre partile semnatare ale prezentului protocol cu prestatorul de servicii conform art.3. din Metodologia de organizare a concursului de oferte.

 

Art.4. - (1) Plata cotei de 50% din valoarea studiului se face de catre beneficiar in contul prestatorului de servicii prin ordin de plata, in termen de 7 zile lucratoare de la data procesului verbal de receptie si acceptare a studiului.

 

            (2) Plata diferentei de 50% din valoarea studiului se face de catre  ordonatorul de credite prin ordin de plata, in termen de 7 zile lucratoare de la primirea urmatoarelor documente: proces verbal de receptie si acceptare a studiului, copia ordinului de plata emis de beneficiar si factura emisa de prestatorul de servicii.

 

Art.5. - Prezentul protocol s-a incheiat la data de ……………………., la Bucuresti, in doua exemplare cu valoare de original, câte un exemplar pentru fiecare parte semnatara.

 

Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat

Patronat/Asociatia profesionala

 

Top

 

 

 Anexa A2

 

Invitatie

privind organizarea concursului de oferte pentru realizarea de studii de piata

 

         Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat cu sediul in Bucuresti, Calea Victoriei, nr. 152 sector 1,  si Patronatul ……………………………….cu sediul in Bucuresti, str. …………………… nr……….sector…….. organizeaza in temeiul art. 18 din anexa la H.G. nr. 296/2007, la data de ……………….ora… la sediul MMACA-Directia Dezvoltare Export, din Calea Victoriei, nr. 152, un concurs de oferte pentru realizarea studiului privind...................................

            Caietul de sarcini si modelul contractului de servicii pot fi obtinute gratuit de la sediul MMACA din Calea Victoriei, nr. 152, sector 1, Directia Dezvoltare Export, telefon 4010545/4010546, incepând cu data prezentei invitatii de participare.

            Oferta va fi depusa in plic inchis pana la data de ………………............ora 15.00,

 la registratura MMACA din Calea Victoriei, nr. 152 sector 1.

Plicul va fi adresat Directiei Dezvoltarea Exporturilor, cu mentiunea "Concurs de oferte pentru realizarea de studii de piata".

 

Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat

PATRONAT

Directia Generala Promovare Export

 

Director general

Presedinte

 

 

Top

 

Anexa A3

 

                       

CAIET DE SARCINI  nr. ..*)

 

1.            Organizatori:

 

-                                  Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, cu sediul in Bucuresti, Calea Victoriei, nr. 152, sector 1, denumit in continuare ordonator de credite,

 

-      Patronatul………………..……………………………………..cu sediul in Bucuresti, str……….nr……sector…….denumit in continuare beneficiar.

 

2.      Obiectul concursului de oferte: elaborarea studiului de piata/produs privind………,………………. si editarea acestuia, in conformitate cu prevederile HG nr.296/2007.

 

3.     Data si locul de  depunere a ofertelor:.../..../200.. , ora …….. la Registratura MMACA din Calea Victoriei, nr. 152, sector 1

 

4.     Cerintele la care trebuie sa raspunda studiul : conform cu elementele furnizate de beneficiar.

 

5.   Oferta tehnica:

 

5.1. Ofertantul va prezenta un proiect privind structura studiului care sa raspunda cerintelor solicitate de beneficiar la punctul 4.

5.2. Studiul va fi prezentat sub forma unei brosuri  format A4 pe hârtie alba…………..  grame/m˛ si pe suport magnetic(CD-uri).

5.3. Continutul studiului va fi tiparit in culori alb-negru, cu grafice in policromie.

5.4. Studiul va fi editat intr-un numar de ………brosuri si .....CD-uri.

5.5.Brosurile se livreaza la sediul beneficiarului in seturi de 10 bucati, impachetate in hartie de ambalaj. Un exemplar din brosura si un CD se transmit de catre prestatorul de servicii la MMACA.

 

6. Oferta comerciala

 

6.1. Oferta va fi ferma, valoarea totala in lei va include si  TVA, care va fi mentionata si separat.

6.2. Valoarea ofertei include cheltuielile pentru realizarea studiului, editarea acestuia, precum si cele privind ambalajul si transportul la sediul beneficiarului .

6.3. Termenul de executie/livrare este de maximum …… de zile de la data incheierii contractului de servicii.

6.4. Valabilitatea ofertei este de 30 zile de la data concursului de oferte.

6.5. Pretul din oferta nu este revizuibil pe parcursul derularii contractului.

 

 7. Documente care insotesc oferta tehnico-comerciala

 

-          informatii generale despre ofertant (anexa A3.1)

-          informatii privind bonitatea  ofertantului  (anexa A3.2)

-          declaratia scrisa a ofertantului ca nu  solicita avans pentru realizarea proiectului.

-          confirmarea scrisa a ofertantului de acceptare a modelului de contract de servicii, prezentat in Anexa A4.

Documentele respective se prezinta in plic separat fata de oferta tehnico- economica.

 

 8.Deschiderea ofertelor

 

8.1. Comisia pentru selectia ofertelor  deschide plicurile in ziua si la ora  stabilite. La deschiderea ofertelor pot fi prezenti si reprezentantii firmelor participante la concurs.

8.2. Ofertele care prezinta date sau documentatie incomplete aferente punctelor 4, 5, 6 si 7 vor fi eliminate din concurs.

 

9.Evaluarea si adjudecarea ofertei

 

9.1. Evaluarea ofertelor se  face in maximum 5 zile lucratoare de la data deschiderii acestora.

9.2. Criteriul pentru  selectia ofertei câstigatoare este pretul cel mai scazut, in conditiile existentei a minimum doua oferte care indeplinesc conditiile de la punctele 4,5,6 si 7.

 

10. Notificarea ofertantilor

 

Rezultatele concursului se comunicata ofertantilor in termen de 24 de ore de la  data deciziei Comisiei de selectie a ofertelor, consemnata in procesul-verbal.

 

11. Incheierea contractului de servicii

 

Câstigatorul concursului de oferte va incheia, in termen de 10 zile lucratoare de la data comunicarii adjudecarii ofertei, contractul de servicii cu MMACA si beneficiarul studiului.

 

  MMACA                                                                        Patronat

 

                                         Director                                                                    Pesedinte

 

Top

 

 

Anexa nr. A.3.1

 

 

OFERTANTUL:

(Denumirea, adresa, telefon, fax, e-mail)

 

INFORMATII GENERALE

 

 

1.      Numarul si data inregistrarii la Registrul Comertului

2.      Codul Fiscal 

3.      Capitalul social 

4.      Obiectul de activitate 

5.      Principalele contracte de servicii realizate in domeniul studiilor de piata si pe produse.

 

    Data completarii                                                                       

 Director general 

 

                                                                                 (stampila)

Top

 

 

Anexa nr.A 3.2

 

 

OFERTANTUL :

 

(Denumirea, adresa, telefon, fax, e-mail)

 

                                                                                                                                 

INFORMATII

 

privind bonitatea ofertantului _________________

 

            Noi (denumirea si sediul ofertantului) furnizam urmatoarele informatii despre bonitatea noastra :

 

1.      Obligatii contractuale neonorate, motivul_____________________

 

2.      Daca au fost declarati in stare de faliment ____________________

 

3.     Daca s-au cedat drepturi prevazute in contractele incheiate in beneficiul creditorilor  __________________________________

 

4.      Daca au existat litigii referitoare la neefectuarea contractelor de servicii.

 

Data completarii

         DIRECTOR GENERAL,

                                  

                        (stampila)

 

Top

 

 

  Anexa A4

 

CONTRACT DE SERVICII

 

        Incheiat intre subscrisele parti contractante:

 

-                                  Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat  cu sediul in Bucuresti, Calea Victoriei nr. 152, sector 1,cod fiscal nr. R.4192863, cont bancar nr. 236601204192863 deschis la Directia de Trezorerie a Municipiului Bucuresti, reprezentat legal  prin........................................................., in calitate de ordonator de credite,

 

-                                  Patronatul ………cu sediul in Bucuresti, str. ……..nr…sector… cod fiscal… cont nr. … deschis la … reprezentat prin presedinte................ … in calitate de beneficiar

 

si

 

-                                  Societatea comerciala …… cu sediul in str…………..inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub numarul ………, cod fiscal…….., cont nr……….deschis la Banca ………………… ,reprezentata prin director general ……………….., in calitate de prestator de servicii

 

 a intervenit prezentul contract.

 

Art.1 - Obiectul contractului

 

Realizarea studiului de piata/produs privind …………………, in conformitate cu prevederile HG. 296/2007 , a Caietului de sarcini nr........si rezultatul concursului de oferte din data de..............

 

Art.2 -  Obligatiile beneficiarului

 

2.1. Sa urmareasca realizarea de catre prestatorul de servicii a  studiului, conform cerintelor din caietul de sarcini;

2.2. Sa avizeze forma finala a studiului  prezentat de prestatorul de servicii pentru "bun de tipar";

2.3. Sa incheie procesul -verbal privind receptia si acceptarea  studiului;

2.4. Sa transfere in contul prestatorului de servicii, in termen de 7 zile lucratoare de la receptia studiului, contravaloarea a 50% din valoarea totala a contractului, prevazuta la art.7.

 

Art.3  -  Obligatiile ordonatorului de credite

 

 Sa transfere in contul prestatorului de servicii cota de 50% din valoarea contractului prevazuta la art.6, in termen de 7 zile lucratoare de la prezentarea de catre  prestatorul de servicii a urmatoarelor documente :

-                                  procesul verbal incheiat intre beneficiar si prestatorul de servicii, privind receptia si acceptarea studiului ;

-                                  -copia ordinului de plata emis de beneficiar catre prestatorul de servicii pentru plata cotei sale de 50% din valoarea studiului ;

-                                  factura emisa de prestatorul de servicii pentru plata cotei de 50% aferenta MMACA.

 

Art.4- Obligatiile prestatorului de servicii

 

4.1. Sa realizeze in termen de…………zile lucratoare Studiul de piata/produs………….. conform cerintelor beneficiarului din caietul de sarcini si prevederilor prezentului contract.Studiul va fi prezentat sub forma unei brosuri (....bucati), format A4, tiparit pe hartie alba-    grame/mp.,in culori alb-negru, cu grafica in policromie si sub forma de CD-uri (....bucati).

4.1.1.Sa mentioneze pe coperta brosurilor si CD-urilor urmatorul text : Studiu cofinantat de catre  MMACA si ......., in conformitate cu prevederile HG nr. 296/2007.

4.2. Sa colaboreze cu beneficiarul pentru realizarea studiului.

4.3. Sa prezinte beneficiarului pentru avizare modalitatile de realizare a graficii si a elementelor de tehnoredactare, precum si forma finala a studiului pentru "bun de tipar".                                                                                                                                                                                                                                                                                               

4.4. Sa furnizeze beneficiarului odata cu livrarea studiului, un CD care sa contina forma finala a tehnoredactarii studiului.

4.5. Sa predea la MMACA, dupa receptie, un exemplar din studiul realizat

4.6. Sa respecte  prevederile din oferta tehnica si conditiile de receptie si livrare a studiului.

 

Art.5 - Confidentialitatea contractului  

 

Continutul studiului este proprietatea beneficiarului si nu poate fi utilizat de prestatorul de servicii in afara acestui contract.

 

Art. 6- Valoarea contractului

 

6.1.Valoarea totala a contractului este de …………..lei, inclusiv TVA.

6.2.Valoarea contractului include totalitatea lucrarilor si materialelor necesare realizarii obiectului contractului, inclusiv ambalajul si transportul produselor la sediul beneficiarului.

 

Art.7 - Conditii si modalitati de plata 

 

7.1. Beneficiarul va transfera in contul prestatorului de servicii suma de ……lei, reprezentând 50% din valoarea studiului prevazuta la art.6, prin ordin de plata, in termen de 7 zile lucratoare de la prezentarea de catre prestatorul de servicii a facturii si  procesului verbal de receptie si acceptare a studiului.

7.2. Ordonatorul de credite va plati prestatorului de servicii suma de ……..lei, reprezentând 50% din valoarea studiului prevazuta la art.6, prin ordin de plata, in termen de 7 zile lucratoare de la primirea urmatoarelor documente: proces verbal de receptie si acceptare a studiului, copia ordinului de plata emis de beneficiar pentru plata cotei sale si factura aferenta.

 

Art.8 -  Livrarea

 

8.1.  Studiul va fi livrat la sediul beneficiarului in maximum ………..zile lucratoare de la data incheierii prezentului contract. Data livrarii va fi considerata data receptiei cantitative si calitative, consemnata in procesul verbal.

8.2. In situatia in care numarul de exemplare necesita ambalarea fractionata, aceasta se va face in seturi de 10 exemplare, in ambalaj din hartie.

 

Art.9 - Receptia

 

9.1. Receptia cantitativa si calitativa va avea loc la sediul beneficiarului.

9.2. Nerespectarea cerintelor de realizare a studiului constatata la receptie va conduce la obligatia prestatorului de servicii de a completa studiul pe cheltuiala proprie, conform celor consemnate in procesul verbal.

 

Art. 10 - Rezilierea contractului

 

    10.1. Prezentul contract înceteaza de plin drept, fara a mai fi necesara interventia instantei judecatoresti, în cazul în care una dintre parti :           

 

-                                  nu îsi executa una dintre obligatiile din prezentul contract;

-                                  este declarata în stare de incapacitate de plati sau a fost declansata procedura de lichidare (faliment) înainte de începerea executarii prezentului contract;

-                                  prestatorul de servicii cesioneaza drepturile si obligatiile sale prevazute de prezentul contract fara acordul expres al partilor semnatare ;

-                                  încalca vreuna dintre obligatiile sale, dupa ce a fost avertizata, printr-o notificare scrisa, de catre cealalta parte, ca o noua nerespectare a acestora va duce la rezilierea prezentului contract.

            10.2. Partea care invoca o cauza de încetare a prevederilor prezentului contract o va notifica celorlalte parti, cu cel putin 30 de zile înainte de data la care încetarea urmeaza sa-si produca efectele.

             

     10.3. Prevederile prezentului contract nu înlatura raspunderea partii care, în mod culpabil, a cauzat încetarea contractului.

 

     Art. 11 - Dispozitii finale

 

            11.1. În cazul modificarii statutului juridic al partilor sau desfiintare, obligatiile si drepturile rezultate din prezentul contract vor reveni succesorilor legali. În orice caz, cesiunea de drepturi si obligatii se va efectua numai cu acordul prealabil si expres al partilor semnatare.

 

11.2. Forta majora este constatata de o autoritate competenta. Forta majora exonereaza partile contractante de îndeplinirea obligatiilor asumate prin prezentul contract, pe toata perioada în care aceasta actioneaza. Executarea contractului va fi suspendata în perioada de actiune a fortei majore, dar fara a prejudicia drepturile ce li se cuveneau partilor pâna la aparitia acesteia. Partea contractanta ce invoca forta majora are obligatia de a notifica celorlalte parti, imediat si în mod complet, producerea acesteia si de a lua orice masuri care îi stau la dispozitie în vederea limitarii consecintelor. Daca forta majora actioneaza sau se estimeaza ca va actiona pe o perioada mai mare de 6 luni, fiecare parte va avea dreptul sa notifice celorlalte parti încetarea de plin drept a prezentului contract, fara ca vreuna dintre parti sa poata pretinde celeilalte daune-interese.

 

11.3. În caz de nesolutionare a diferendelor pe cale amiabila, litigiile de orice natura în legatura cu interpretarea sau încetarea prezentului contract se vor solutiona de catre instantele judecatoresti competente.

 

11.4. Neexecutarea contractului în tot sau în parte din vina prestatorului de servicii se sanctioneaza cu plata unei penalitati de 0,10 % pe zi întârziere, calculata la valoarea lucrarilor si prestarilor restante sau neexecutate. În acest sens beneficiarul va notifica în scris prestatorului de servicii cuantumul si continutul pretentiilor sale. Notificarea va fi argumentata cu documente justificative. Penalitatile datorate de prestatorul de servicii, ca urmare a întârzierii executarii obligatiilor contractuale, daca nu vor acoperi prejudiciul efectiv produs beneficiarului, vor fi completate cu despagubirile aferente pâna la acoperirea efectiva a prejudiciului, dovedit cu acte justificative.

 

11.5. Prezentul contract reprezinta vointa partilor si înlatura orice alta întelegere verbala dintre acestia, anterioara sau ulterioara încheierii lui.

 

Art. 12 - Comunicari

 

12.1. Orice comunicare intre parti, referitoare la indeplinirea prezentului contract, trebuie  sa fie transmisa in scris (scrisori, telex, fax, e-mail).

12.2. Orice document scris, trebuie inregistrat atât in momentul emiterii, cât si in momentul  primirii.

 

Încheiat in Bucuresti, la data de ___________ în 3 (trei) exemplare, câte unul pentru fiecare parte.

                                                                                   

           

            Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat                          PATRONATUL

 

 

 

 

                                               PRESTATORUL DE SERVICII

 

 

*) Numarul va fi cel din registrul de evidenta al MMACA 

 

 

Top